SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
Handelsbetingelser hos Bornholms kunsthandel og service Aps
Generelle oplysninger:
​
Bornholms kunsthandel og service Aps
Værmlandsvej 4
3700 Rønne
CVR nr.: 42161039
Telefon: 27508925
Email: info@bornholmskunsthandel.dk
​
Priser:
​
Hos Bornholms kunsthandel og service Aps er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
​
Betaling:
​
Bornholms kunsthandel og service Aps modtager betaling kortbetaling, MobilePay, kontant ved afhentning samt bankoverførsel.
​
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
​
Levering:
​
Bornholms kunsthandel og service Aps tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 inden for 1-5 hverdage.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 41 kr. Ved enkelt eller samlet køb for over 3000 kr. er fragten inkluderet i Danmark.
Dette glæder ikke for malerier over 100x100 cm. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet, Færøerne og Grønland med mindre der er forudgående skriftlig aftale.
Dine varer sendes som standard med Post Nord eller GLS. Ved større kunstværker (malerier over 100x100 cm) eller tunge varer (20 kg+) sendes med fragtmand.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt os enten pr. mail eller telefon.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive afsendt 1-5 hverdage efter bestillingen. Hvis der er andre leveringstider (ved fx. ferie) vil det fremgå på hjemmesiden. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
​
Reklamationsret:
​
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Reklamationen skal ske inden for rimelig tid og senest 2 måneder efter, at fejlen er opdaget eller burde være opdaget.
​
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Bornholms kunsthandel og service Aps
Værmlandsvej 4
3700 Rønne
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
​
Refusion:
​
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg. nr og konto. nr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
​
Fortrydelsesret:
​
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores artshop.
Der er ikke en lovbestemt fortrydelsesret for køb i vores gallerier.
Perioden regnes fra den dag:
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@bornholmskunsthandel.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
​
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
​
Varer undtaget fortrydelsesretten:
​
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
​
Returnering:
​
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.
​
Når du benytter dig af din returret, så betaler du selv for returneringsomkostningerne. Dette gælder også, hvis du med eller uden fortsæt ikke afhenter/modtager din vare.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
​
Varens stand ved returnering:
​
Ved fortrydelse hæfter du kun for eventuel forringelse af maleriets/kunstværkets værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer (du har pakket billedet eller kunstværket ud og prøvet at placere det i din stue, på dit kontor, i dit sommerhus, i din klinik eller andet sted). Hvis du prøver eller bruger værkerne på en anden måde end beskrevet ovenfor, så kan vi betragte vi maleriet/ kunstværket som brugt, og det betyder, at du ved fortrydelse af køb af maleri eller kunstværk, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Hvor meget afhænger af de generelle regler på området, og det er naturligvis afhængigt af billedet eller kunstværkets handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen.
​
Tilbagebetaling:
​
Fortryder du dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes betalingen/betalingerne modtaget fra dig , uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Afhentning i vores galleri/hjemmeadresse:
​
På vores artshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores galleri. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores galleri. Da varen afhentes i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores galleri.
​
Persondatapolitik:
​
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
​
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
​
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Bornholms kunsthandel og service Aps. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
​
Klagemuligheder – oversigt og links:
​
Har du en klage over et produkt, købt i vores artshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
​
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@bornholmskunsthandel.dk